آغاز پذيرش طرح هاي اشتغالزايي
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
آغاز پذيرش طرح هاي اشتغالزايي
نوشته شده در 12 دی 1389
بازدید : 18
نویسنده : مولوی
معاون وزير کار با اعلام اينکه زمينه پذيرش طرحهاي متقاضيان در قالب مشاغل خانگي فراهم شده است ، گفت: هم اکنون 17 درصد مشاغل کشور خانگي است.

محمدحسين فروزان مهر در گفتگو با مهر طرح ساماندهي و حمايت از توسعه مشاغل خانگي را از مهمترين برنامه هاي اشتغالزايي دولت اعلام کرد و گفت: اين موضوع هم اکنون در قالب 12ماده و 6 تبصره براي اجرا ابلاغ شده است.

معاون سرمايه انساني و توسعه اشتغال وزارت کار با اشاره به اينکه هم اکنون 150 کشور دنيا از توسعه يافته و در حال توسعه قوانيني را در اين بخش تصويب کرده اند، اظهار داشت: در حال حاضر 32 درصد از کل توليدات کشور پرجمعيت چين از طريق کسب و کار خانگي است.

وي افزود: در ايران نيز بر اساس آخرين آمار ارائه شده توسط کميته امداد امام خميني (ره) 17درصد اشتغال خانگي محسوب مي شود که البته در برخي زمينه ها نيز اشتغال خانگي ثبت نشده و توسط خانواده ها اداره مي شود که در آمارها محاسبه نشده است.

اين مقام مسئول در وزارت کار تصريح کرد: اميدواريم با اجراي درست قانون توسعه کسب و کار خانگي شرايط ساماندهي اينگونه مشاغل فراهم شود. البته در قانون توسعه مشاغل خانگي، نوع کاري که در خانه ها قابل انجام باشد تعريف شده است.

وي خاطر نشان کرد: قانون ساماندهي مشاغل خانگي، آن دسته از مشاغلي که قابليت انجام در منازل را دارند و به نوعي در بازار مصرف بيرون از خانه ها نيز قابل عرضه است را مشاغل خانگي مي داند. البته اين قانون به عدم آزار و اذيت کارهاي خانگي براي ساير افراد ساکن ساختمان نيز تاکيد دارد.

دسته بندي کسب و کار خانگي

معاون وزير کار، گفت: بر پايه موارد ذکر شده ، قانونگذار فعاليت هاي خانگي را به 3 دسته تقسيم بندي کرده است ، دسته اول مشاغلي است که از تهيه مواد اوليه، توليد محصول و عرضه به خارج آن در منازل انجام مي شود. همچنين دسته دوم مشاغلي است که مواد اوليه آن به صورت کارمزدي دريافت و پس از توليد به بيرون از خانه عرضه مي شود که اين بخش را ما تحت پوشش خواهيم گرفت.

فروزان مهر بيان داشت: قسمت سوم کار نيز اين است که کارهاي خانگي در قالب يک خوشه و تشکل ديده شوند. هم اکنون در کشور چين 93 درصد کل توليدات خانگي از طريق خوشه هاي ايجاد شده با صنايع بالا دستي در ارتباط هستند. در کشور ما نيز توانسته ايم 214 رشته فعاليت خانگي را احصاء کنيم.

تدوين دستورالعمل اجرايي مشاغل خانگي

اين مقام مسئول در وزارت کار افزود: اين موضوع از خرداد ماه سالجاري براي اجرا توسط وزير کار ابلاغ شد و با رياست وي نيز ستاد مشاغل خانگي تشکيل شد و دستورالعمل اجرايي آن هم تدوين و در نهايت اين بخش نيز توسط وزير کار به کل دستگاههاي اجرايي و استانداران سراسر کشور براي اجرا ابلاغ شد.

وي با اعلام اينکه در حال حاضر اين آمادگي وجود دارد که افراد متقاضي بتوانند به دستگاه هاي اجرايي مراجعه داشته باشند و طرح هاي خانگي اشتغالزايي خود را ارائه کنند، گفت: براي ثبت درخواست هاي متقاضيان نيز سامانه اي طراحي شده است که اين موضوع در استانها از طريق کارگروههاي اشتغال و سرمايه گذاري اطلاع رساني شد.

معاون وزير کار و امور اجتماعي، تاکيد کرد: از اين پس متقاضيان اشتغالزايي و فعاليت در قالب 214 رشته اي که شناسايي و اعلام شده است مي توانند کاربرگهايي را تنظيم و درخواست مجوز کنند.

به گفته فروزان مهر ، براي حمايت مالي از توسعه مشاغل خانگي در کشور تسهيلات قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد در نظر گرفته شده است که توسط صندوق مهر امام رضا (ع) و سيستم بانکي قابل پرداخت است. با برنامه ريزي صورت گرفته صندوق مهر امام رضا (ع) مي توانند 5 ميليون تومان تسهيلات با دوره تنفس 5 سال و بانکهاي عامل نيز 3 ميليون تومان به متقاضيان بپردازند.

اين مقام وزارت کار و امور اجتماعي افزود: همچنين براي افرادي که مي خواهند به عنوان خوشه فعاليت کنند و تحت عنوان پشتيبان در اين طرح حضور پيدا کنند نيز توسط صندوق مهر امام رضا تا 100ميليون تومان تسهيلات در نظر گرفته شده است. اين ميزان در بانکهاي عامل براي شرکت هاي پشتيبان 1 ميليارد تومان است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: